Címkék

2016. október 25., kedd

Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei 1-2. rész értékelés


Hello!
Idáig is eljutottam végre :)
Eddig halogattam. Majd ha kiolvasom a második részt..majd ha a harmadikat is...majd ha megnézem a filmet, és így tovább. De most jött a halloweeni projekt, és nem halaszthattam tovább. Ez különleges poszt lesz, mert még egy rajzot is kaptok hozzá :D Megihletett az Üresek Városa borítója :D
Na, akkor kezdjük az első résszel:
Író: Ransom Riggs
Oldalszám: 352 oldal
Hogyan futottam vele össze: Még október elején vettem meg, de annyi olvasni valóm volt, hogy a polcon kötött ki, ami nálam azt jelenti új könyvek esetén, hogy egy hónapon belül nem kerülnek a kezembe. De ezt már rég kerestem, és egy héttel később a legjobb barátnőm konkrétan a képembe nyomta, hogy "Olvasd már el, te hülye, ez a legjobb könyv a világon!!" szóval nekivágtam :D
Borító: Én nem vagyok félős, de azokon a képeken, amik ebben vannak, összesz@rtam magam! Komolyan nagyon-nagyon ijesztőek! A borító a többihez képest még lágy kamarazene.
Fülszöveg:
Egy rejtélyes sziget
Egy elhagyott árvaház
Egy különös fényképekből álló gyűjtemény
Ez vár felfedezésre a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei című felejthetetlen regényben, amely a fantázia és a fotográfia elegyéből kever izgalmas olvasmányt. Történetünk kezdetén rettenetes családi tragédia indítja útnak a tizenhat esztendős Jacobot egy távoli, Wales partjai közelében lévő szigetre, ahol felfedezi Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekek számára alapított otthonának omladozó romjait. Ahogy Jacob végigjárja az elhagyott hálótermeket és folyosókat, rájön, hogy Vándorsólyom kisasszony gondozottjai nem csak különlegesek voltak, de talán veszélyesek is. Lehet, hogy nem véletlenül száműzték őket egy kietlen szigetre. És valamiképpen – lett légyen ez bármilyen valószínűtlen – talán még mindig élnek.
Ez a nyugtalanító, réges-régi fényképekkel illusztrált regény élvezetes olvasmány felnőtteknek, tiniknek és bárkinek, aki élvezi a hátborzongató kalandokat.

Üresek városa:
Oldalszám: 384 oldal
Fülszöveg:
1940. ​​SZEPTEMBER 3.
A KÜLÖNLEGES GYERMEKEKET SZÖRNYEK FENYEGETIK.
EGYETLEN EMBER MENTHETI MEG ŐKET – DE Ő MADÁRTESTE FOGLYA MARADT.
A Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeinek hihetetlen, kalandos története folytatódik. Jacob Portman a barátaival Londonba indul. A gyerekek szeretnének biztonságra lelni egy időhurokban, ahol nem fenyeget sem öregség, sem betegség, sem ellenség. Azt remélik, hogy gondviselőjükön, Vándorsólyom kisasszonyon is segíteni tudnak, hogy visszanyerhesse emberi alakját. Mielőtt barátait biztonságos helyre vezeti, Jacobnak meg kell hoznia egy fontos döntést szerelméről, Emma Bloomról. Közben a háború sújtotta Londonban vérszomjas lidércek és éhes üresrémek fenyegetik őket…
Ransom Riggs különleges hősei, a szörnyeket látni képes Jacob, a puszta kezével tüzet gyújtó Emma, a láthatatlan Millard, a halottakat feltámasztó Enoch és társaik visszatérnek a fantasztikus fordulatokkal teli regényben.
A régi fényképekkel illusztrált könyv rendkívüli világba vezeti az olvasót.
Ransom Riggs Floridában nőtt fel, és Los Angelesben él. Diplomát szerzett a Kenyon College-ban és a Dél-kaliforniai Film- és Televíziós Egyetemen, megnősült, és készített néhány díjnyertes rövidfilmet. Másodállásban blogger és újságíró, Strange Geographies című utazási cikksorozata az entalfloss.com vagy a ransomriggs.com oldalakon olvasható. Ez a második regénye.
Első könyve, a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei világszerte sikert aratott, és film is készül belőle.
Értékelésem: Pillanatok alatt felpörgött a sztori, a hatodik oldalon már kapkodni kezdtem a fejem hogy mivan :D. Nagyon - nagyon sajátos hangulata van, ami nagyon nyomasztó, izgalmas, és mégis életem eddigi leges-legjobb könyve! Komolyan imádom!
A szereplői nagyon a szívemhez nőttek, Jacob és Emma szerelme valami hihetetlenül szép, és hiteles, és ah! Komolyan, szerelmes vagyok ebbe a könyve. Enoch az egyedüli olyan, akinek le tudnék keverni egy hatalmas pofont, de erről majd később, a második résznél. Vándorsólyom kisasszony egy kicsit fura nekem, főleg a képeken, én egyáltalán nem ilyennek képzelném, sokkal inkább olyannak amilyennek a filmben ábrázolták. Mindenki más olyan amilyennek kell lennie: Horace felnőttes, de attól még vannak nagyon gyerekes alűrjei, Enoch magának való, és pofoznivaló is, Emma határozott, optimista, és tűzrőlpattant (Ha-ha vettétek a szóviccet? :D) ugyanakkor van benne egy sérülékeny lélek is, ami nyilván azért van, mert mielőtt a Madárhoz (Olyan hosszú kiírni, hogy Vándorsólyom kisasszonyhoz :D) került, nem volt éppen rózsás élete, Jacob pedig a könyves háremem legújabb tagja :D
Mondjuk egy dolog, amit kihagytak belőle, és amire allergiás vagyok: A háttérsztorik. Még Emmáról is csak a második részben tudunk meg bármit is, az ég szerelmére! Miért?! Nagyon remélem, hogy a Lelkek könyvtárában lesz valami, mert különben én megkeresem Ransom Riggset és akkor....
Na, szóval képek. Kerestem nektek egy kis ízelítőt a netről, csak hogy lássátok mik vannak itt


Szóval igen, ilyen és ehhez hasonló finomságok vannak benne, amiktől infarktust lehet kapni. Ebben is és a hangulatában is Madeleine Roux - Asylumához tudom hasonlítani, abban is ilyen szívemkihagy jellegű régi képek vannak.
A második részben nagyon kreatívan építi fel Londont, a ki- bejárkáló mellékszereplők kedvesek, de egyszerűek. Beszélő kutyák, üres hasú lányok, érdekes dolgok vannak itt :D
Hihetetlen csavarok vannak benne, olyanok, amiken az ember legszívesebben elbőgné magát, hogy "NEEEE, ezért kínlódtunk ennyit?", Ransom Riggs tipikusan olyan író, aki kitűnően eljátszik az olvasók reménykedésével, aztán jól letöri őket.  és kifejezetten Halloweenre illő könyv. Én megijedeztem rajta, mindenkinek szívből ajánlom a sorozatot!

Kedvenc idézeteim:
– (…) Rajta fiacskám. Mondd el szépen, hol a madár.
– A fiókban – mondta Horace.
Lidérc úr két szemöldöke összeszaladt.
– A fiókban. Milyen fiókban?
Megrázta az állánál fogva Horace fejét, és ráordított.
Milyen fiókban?
(…)
– Ahol az ön édesanyja a bugyogóit tartja – és szembe köpte Lidérc urat.

Sosem értem az emberek kilencvenkilenc százalékát. 
 A nevetéstől a rossz dolgok nem lesznek rosszabbak, ahogy a sírástól sem lesznek jobbak.
Hiszek abban, hogy a világban egyensúly uralkodik, és néha előttünk ismeretlen erők avatkoznak be, hogy helyrebillentsék a mérleget. 
 És akkor idelennt a rajzom az üresek városa borítójáról:
 

Kicsit megváltoztattam, meg ugye matekórán csináltam, szóval nem lett tökéletes, írjátok meg, hogy hogy tetszik.
Ez lenne az első része a Halloween projektemnek, remélem tetszik, sziasztok!
Alice

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése